Volby v síti: Zahřívací kolo skončilo. Janeček i Březina za reklamu na sítích zbytečně propálili miliony

Ministerstvo vnitra pustilo do klání o funkci prezidenta celkem devět kandidátů, a byť se stále ještě čeká, jak dopadne odvolání některých neúspěšných žadatelů, je jisté, že zahřívací kolo voleb skončilo. Teď už půjde do tuhého, a náš seriál se proto od příštího dílu zaměří na kampaně horkých kandidátů.

Dnes ale ještě uzavřeme monitoring uchazečů o prezidentskou funkci, kteří dosud nejvíce utráceli. Mezi nimi je vítězem prozatím vyřazený kandidát Karel Janeček. Ten v monitorovaném období utratil za svou reklamu skoro 600 000 Kč. Tedy víc než jeden z favoritů voleb, Petr Pavel, či další z neúspěšných Tomáš Březina.

ReklamyÚtrata za posledních 30 dnů (k 23.11. 2022)Útrata za posledních 90 dnů (k 23.11. 2022)Za celou dobu, co jsou na Facebooku (k 23.11. 2022)
Karel Janeček599 8362 086 5793 137 273
Generál Pavel498 861999 4344 943 440
Tomáš Březina402 850894 9222 694 497
Andrej Babiš377 2731 001 4967 546 178
Danuše Nerudová43 709340 408784 506
Tomáš Zima36 680183 238330 991
Josef Středula35 341232 825339 092

Co se týče počtu fanoušků na Facebooku, ani u jednoho kandidáta nevidíme žádný zásadní nárůst. Procentuálně sice výrazně rostl počet fanoušků Danuše Nerudové, Josefa Středuly a Tomáše Březiny, nicméně všechny tyto účty se pohybují na nízkých hodnotách.

Stránkakonec záříkonec říjnakonec listopadunárůst oproti září
Andrej Babiš326 994328 051330 0191 %
Karel Janeček75 95475 94176 0030 %
Petra Pavel56 57858 96361 7998 %
Danuše Nerudová10 72814 91322 60453 %
Josef Středula13 27715 92616 72521 %
Tomáš Zima5 3845 3865 4191 %
Tomáš Březina2 3572 8093 13825 %

Na Instagramu zatím ve svém vítězném tažení pokračuje Danuše Nerudová. Za poslední měsíc počet fanoušků jejího účtu překročil 100 000, a zůstává tak nadále nejúspěšnějším instagramovým účtem domácích politiků. Mezi kandidáty také rostl počet fanoušků Andreje Babiše a generála Pavla, na nárůst o 41 % zmíněné Danuše Nerudové ale zdaleka neměli.

účetkonec srpnakonec záříkonec říjnakonec listopadunárůst v %
Danuše Nerudová 🇨🇿33 77640 10369 248117 57541,1 %
Andrej Babiš49 41253 74257 52760 3364,7 %
generál Pavel35 95541 34545 80754 23115,5 %
Vít Rakušan52 42752 07651 82551 660-0,3 %
Petr Fiala46 34148 30449 64050 8782,4 %
Ivan Bartoš50 09850 07050 01949 937-0,2 %
Markéta Pekarová Adamová38 88438 61238 35937 915-1,2 %
Tomio Okamura – SPD27,55228 10228 21928 194-0,1 %
Karel Janeček28 08028 04028 11828 086-0.1 %
Alena Schillerová22 76723 27523 43423 5810,6 %
Miroslav Kalousek22 27322 18322 14722 065-0,4 %

Tým Nerudové také pokračuje v aktivním využívání sociální sítě TikTok, kde patří k několika málo agilním českým politikům. Na síti pro nejmladší uživatele nasbíral její účet už 54 000 sledujících. Na to, jak jí oslovení nejmladších voličů pomůže v kampani, si budeme muset počkat. Nicméně už dnes z výzkumů vidíme, že po zahřívacím kole se od pelotonu kandidátů odtrhla trojice Andrej Babiš, Petr Pavel a právě Danuše Nerudová. Jejich kampaním se proto budeme dále věnovat nejvíce.

Autor textu a úvodního obrázku: Josef Šlerka