„Jednomu ze tří Čechů je během života diagnostikována rakovina. Jeden ze čtyř zemře. Tato statistika by vypadala jinak, kdyby Češi chodili včas na preventivní vyšetření rakoviny. Rozhodli jsme se, že to Čechy naučíme v rámci kampaně pro Ministerstvo zdravotnictví České republiky,“ chlubí se agentura Ogilvy & Mather na svých webových stránkách. Ministerstvo zdravotnictví za kampaň  agentuře zaplatilo v letech 2014 a 2015 zhruba 34 milionů korun.

Akce cílila na vyšetření nádorů prsu, děložního hrdla a konečníku, její součástí byl krátký film, televizní a rozhlasové spoty, inzerce v tisku, komunikace na internetu či road show (použití propagačních vozů). Ministerstvo požadovalo i vyhodnocení kampaně, což agentura provedla na základě dat Všeobecné zdravotní pojišťovny. Kampaň měla pozitivní dopad, neboť se prokazatelně zvýšil počet lidí, kteří se po ní nechali vyšetřit.

V roce 2017 dalo ministerstvo necelý milion a půl korun agentuře Fleishman-Hillard za protikuřáckou kampaň pojmenovanou Poslední típnutíByla úspornější než ta předchozí o prevenci rakoviny, neobsahovala televizní spoty, vystačila si s propagací v tištěných médiích, na webu, formou facebookového profilu a na kanálu YouTube. I tentokrát ministerstvo požadovalo od agentury závěrečné vyhodnocení.

Zdravotnictví bylo také jedním z celkem tří resortů vedených ČSSD (vedle průmyslu a školství), které v letech 2015 až 2017 umisťovaly reklamu na server parlamentnilisty.cz. Ministerstvo zdravotnictví mu poslalo celkem asi 180 tisíc korun. Tehdejší ředitel odboru komunikace Jan Štoll to vysvětluje tím, že placená reklama v Parlamentních listech byla reakcí na fakt, že Andrej Babiš (ANO) koupil v roce 2013 vydavatelství Mafra. „Resorty vedené politiky ANO prezentaci v Parlamentních listech neměly?“ ptá se řečnicky Štoll a hned si odpovídá: „Ani nemusely, měly své noviny. Kdybychom měli takto exkluzivní přístup do tak čteného média,“ dodává s odkazem na ministerstva řízená politiky ČSSD, „tak Parlamentní listy také nepotřebujeme.“

*V kruhovém grafu nejsou zohledněny: inzerce na pracovním portálu Jobs.cz celkem za více než 200 tisíc korun (2015, 2016, 2017), propagace na Facebooku za přibližně 160 tisíc korun (2014, 2015, 2016) a inzerce v České televizi za 535 tisíc korun (2014 a 2018).